Naast dat OneNote ongelooflijk handig is voor 1001 toepassingen, vind ik het een ideaal programma om te gebruiken bij het vergaderen.

Meestal worden (gespreks)verslagen of actie-en besluitenlijsten in Word gemaakt. Niets mis mee natuurlijk. Maar heb je weleens overwogen om dit in OneNote te gaan doen?

Eén van de (vele) voordelen hiervan is dat je markeringen kunt aanbrengen in het verslag. Op die markeringen kun je met één druk op de knop een zoekslag doen. Denk aan de markering ‘besluit’, ’taak’ of ‘idee’. Als je alle acties/taken in het verslag markeert met een taaktag, dan zoek je de taken heel gemakkelijk bij elkaar door te klikken op ‘Tags zoeken’. Je krijgt dan alle taaktags te zien die in je notitieblok staan. Zo heb je overzicht en kun je gemakkelijk tijdens de vergadering de acties doorlopen én voltooide acties direct afvinken.

tags2

tags

 

 

 

 

 

Het notebook deel je natuurlijk met de deelnemers. Handig, want zo kunnen zij continu bij alle informatie en hebben ze actueel overzicht over de uitstaande acties.

Dit is slechts een fráctie van de vele toepassingen van OneNote, samengevat in een heel kleine notendop. Deze vergader/werkmethode is veel uitgebreider dan hier beschreven en is toe te spitsen op en uit te bouwen naar je eigen situatie.

Werk jij met OneNote en ben je er enthousiast over? Denk in de geest van OneNote: leg vast, organiseer en DEEL. Hoe gebruik jij OneNote? Deel je enthousiasme en jouw manier van werken met OneNote met je collega’s, binnen je netwerk, op social media of laat een bericht achter onder deze blogpost.

Delen inspireert en brengt je weer op nieuwe ideeën!

Veel succes!

wilma-grey-s

 

 

 

 

 

— foto Luis Llerena